capul greu se sprijina in mana usoara

Revit

Si pentru ca deja sunt 2 dintre proiectele mele “scolare”, am sa vorbesc putin si despre Programul in care le-am facut …pam pam …. REVIT


Daca nu stiati va spune eu, Revit Architecture produs, fabricat si distribuit de Autodesk , foloseste sistemul BIM (Building information modeling) ceea ce inseamna ca ori unde in proiect ai lucra (fie in planul parter sau fatada principala sau oricare sectiune; tot ce modifici se regaseste instant si in celelalte, sa zicem locuri, planse daca nu planuri vederi sau sectiuni). Modelarea 3D in acest program, partener mie, este usoar sau cel putin mi se pare mie.

Cum se vede si in imaginea alaturata , cladirea cu o  fatada dubla are o forma curbata. Este destul de usor de facut asa ceva in Revit . Plus ca se poate parametriza totul. Mirific.  Hai sa facem o pauza si sa ne uitam la un filmulet.

Acum ca tot am fost aburiti de nenea lucrator la Autodesk, sa mai fim ademeniti si “ametiti” de un nene care ne arata cum sa parametrizam in Revit

Cu parametrizatul asta este mai greu, nu toata lumea poate sau este capabila de asa ceva, no offense

Nu are rost acum sa fac o descriere cu tot ce poate sau nu poate (daca se pune problema de asa ceva) care poate fii citita pe site-ul lor Nu ?

Cel putin pentru proiectele de la facultate programul este foarte bun, poti sa faci de la simple scheme, partiuri … la planuri complexe sau in detaliu plus detalii de imbinare intre materiale sau stalp si grinda.

Mobilier se gaseste,internetul este mare,dar mai ales pe Revitciry.com un portal (free pentru toata lumea) cu tot felul de familii pentru revit, randari facute de oameni de peste tot, inclusiv India sau Turcia (Am adus in context aceste 2 tari pentru ca noi cand vedem stilul lor ne ducem repede cu gandul “palatele” tiganesti , hmm oare de ce?) dar am gasit si genul asta de proiecte. Go Batman !🙂

Pana la urma internetul este plin de multe si marunte, noi trebuie sa le filtram! Corect ? Gasesti un motor de cautere pe site-ul respectiv si scrii acolo ce vrei sa , evident, cauti😀

De exemplu eu nu am folosit nici odata Autodesk Seek , libraria lor online

  1. 1 la mana iti trebuie cont ca sa poti sa il folosesti (si daca nu esti student si nu ti-ai facut cont pe student, [revenit mai tarziu cu detalii despre contul de student ], trebuie sa platesti)
  2. este mica libraria fata de cum o are revitcity

:)) ca sa fiu sincer, scriind acest post, m-am uitat pe seek, si l-am si pus la bookmarks , nu stii cand o sa iti fie de folos. Nu am stat sa verific daca ce este pe seek nu se gaseste si pe revitcity.

Gata cu abureala,sa mai spun ceva de cum se randeaza cu Revit, destul de bine dupa cum se vede in randarile mele (sau numai eu sunt de parerea asta?) Daca nu esti convins/convisa google it. Si daca esti incapatanat/incapatanata si vrei sa folosesti alt motor de randare si nu cel by default pe care il are (Archviosion), ai putea folosi Indigo Rendering , nu se gaseste pe torrent ultima varianta , dar altele anterioara da , ( nu stiu cat de bine este facut crack-ul ca varianta pe care o am eu instalata a expirat , so ? ) si pe langa asta eu nu am reusit sa dibuiesc  setarile potrivite pentru o randare cat de cat ok. Este un motor care randeaza permanent , la modul in care tu ai dat la randat si pe parcurs ai mai schimbat ceva setari , el programul reia randarea cu ultimile modificari. Si daca ai reusit sa il folosesti si stii cum sa il setezi … anunta-ma si pe mine. Mai este si un plug-in pentru Artlantis.

Si cu toate astea pe mine ma multumeste cum randeaza Revitul cu motorul de la mama lui, am incercat sa import in 3D Max. Merge, normal ca merge provin de la aceeasi “mama” Autodesk. Dar treubiesc puse materiale de Max. Modelul importat in Max , este vazut cu acelasi material peste tot . Dar in 3D Max Desing 2012 , materialele sunt acceptate (se importa cele din Revit, au lucrat baietii de la Autodesk la asta, bravo lor), la modul ca prin simpla exportare din Revit si importare in Max Design poti da la randat si tu sa continuii sa lucrezi la proiect in timp ce Max-ul isi face treaba. Frumos nu ? * FBX este pormatul prin care atuci proiectul din Revit in Max Design.

Momentan nu am bani de Vray, sa il folosesc in Max Design 2012, ca toata lumea stie ca Vray randeaza …mai  BINE. Si torrent cu Vray cu un crack bun, eu nu am gasit . Tu ?

2 responses

  1. Inginerie? nicicum, si apoi pdf printere se gasesc pe toate gardurile

    December 15, 2011 at 23:33

Leave a Reply

